Vælg en side

Ny postlov giver større udgifter – men du kan hjælpe

Med den nye postlov, som trådte i kraft den 1. januar 2024, har danske foreninger nu fået en væsentlig større udgift til udsendelse af medlemsblade. Det gælder også i Nyreforeningen, hvor vi udsender medlemsbladet Nyrenyt fire gange om året.

Baggrunden er, at Nyreforeningen – ligesom mange andre foreninger og organisationer – ikke er momsregistreret, og derfor kan vi ikke modregne den nye moms, som er blevet pålagt distributionen af medlemsblade. Og det betyder altså, at vi allerede i år må betale en væsentlig merudgift til udsendelse af Nyrenyt. Helt konkret er det en prisstigning på 25 procent.

Hjælp os med at udnytte vores ressourcer bedst muligt

I en del år har det været muligt at vælge, om man som medlem af Nyreforeningen ønsker at modtage medlemsbladet Nyrenyt med posten eller i en e-mail. Cirka to tredjedele af vores medlemmer modtager i dag Nyrenyt med posten.

Derfor opfordrer vi nu dig som medlem til at overveje, om det er vigtigt for dig at modtage medlemsmagasinet Nyrenyt med posten. Hvis det ikke er tilfældet, så kan du hjælpe os ved at kontakte Nyreforeningens sekretariat og bede om fremover at modtage Nyrenyt på mail. Skriv til mail@nyre.dk eller ring på telefon 43 52 42 52 (mandag-torsdag kl. 10-15 og fredag kl. 10-12).

Tablet ovenpå en stak af magasiner